wtorek, 29 listopada 2016

Islandzki lajf: Początki cz.II Mam pracę!



Tak jak w tytule! Mam pracę!



ZNALEZIENIE PRACY W ISLANDII

Pracy zaczęłam szukać kilka dni po przylocie. Wzięłam CV do ręki i postanowiłam przejść się po sklepach i różnych lokalach w okolicy, w której mieszkam. Nie jest tego dużo, ale w kilku miejscach szukali pracowników. Co więcej, trafiałam na menadżerów, którzy są Polakami. 

W jednym lokalu kazano mi się zgłosić następnego dnia, pewnie już do pracy i w celu omówienia warunków, ale trochę się pozmieniało :) 

PRZYPADEK

Pracę dostałam przypadkowo, bo ktoś się zwolnił i potrzebowano na już pracownika. A ja mogłam zacząć od razu. Pracuję już tydzień, w jednym z fast foodów, System zmianowy, który mi odpowiada. Nadal mam dużo czasu ponieważ nie jest to cały etat, a 85%, a to i tak sporo. Co ważne, pracodawca wyrobi mi kennitala, numer, bez którego nie otworzę konta w banku i nie zrobię w zasadzie nic. Bardzo się cieszę, że tak się stanie, dzięki temu zaoszczędziłam kilka tysięcy koron. 

PIERWSZE WRAŻENIA

Pracuję w mieszanym towarzystwie, tzn. Polacy, Islandczycy, Irlandczycy. Bardzo fajna mieszanka. W lokalu ciągle coś się dzieje i nie ma czasu na nudę. Myślę, że najważniejsze rzeczy dość szybko załapałam, teraz powinno być już trochę lepiej, 

Jestem naprawdę wdzięczna za to, że tak szybko coś znalazłam! Nastawiałam się na tygodnie poszukiwań, a poszło naprawdę szybko, wręcz ekspresowo! 

Żeby nie było tak kolorowo, to oczywiście muszę wspomnieć o tym, że to nie jest praca zgodna z moim wykształceniem ani nawet powiązana z tym, co mnie interesuje. To praca, która ma przede wszystkim zapewnić mi życie tu, na miejscu i pozwoli na odkładanie pieniędzy na przyszłość. A wierzę, że to długo nie potrwa! 

Tymczasem pogoda w Islandii jest naprawdę nieobliczalna. Rano padał deszcz, potem wyszło słońce, a na końcu zaczął sypać śnieg z deszczem, wiał wiatr i ogólnie nieprzyjemnie :D uroki Islandii! 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.